نقد و بررسی شورلت کوروت 2018
شورلت کوروت استینگری محصول سال ۲۰۱۸ کمپانی شورلت قرار در سایت این شرکت با دو مدل بدنه یعنی کوپه و کانورتیبل بفروش برسدخودرویی قدرتمند در کلاس اسپرت های شهری که می تواند حس داشتن یک خودروی اسپرت به شما منتقل کند. این خودرو از نظر ایرودنامیک بخصوص در کنار سیستم کمک فنر کاملا اسپرت خود بهبود داشته است و از یک سقف و دریچه های هوا و هود از جنس فیبر کربن بهرمند شده است که علاوه بر کاهش وزن سبب بهبود کارایی خودرو می شوند. در داخل خودرو نیز بهینهسازیهای انجام شده جنس و طرح صندلیها و داشبورد باعث شده تا این کوروت بیش از پیش یک خودروی راحتو دلپذیر باشد.گرچه راحتی در این خودرو به دلیل تمرکز بر روی اسپرت بودن همانند یک خودرو لوکس غیر اسپرت نیست.
در طول این سالها طراحی این خودرو بسیار تغییر کرده و اکنون شورلت کوروت نسل هفتم دارای بدنه ای با خطوط تیز و دریچه های هوا بر روی آن است که نشان از اسپورت بودن این خودرو است و دارای رقبایی مانند پورشه 911 و جگوار F تایپ است.
از نظر مشخصات فنی نیز این خودرو دستخوش تغییراتی شده،حجم موتور این خودرو از 5.7 لیتر به 6.2 لیتر افزایش یافته.شورلت کوروت دهه 80 میلادی یا همان C4 دارای قدرت و شتاب فوقق العاده ای در آن سالها بوده ؛240 اسب بخار و شتاب 5.8 ثانیه و اکنون این ارقام برای شورلت کوروت پایه استینگری به 455 اسب بخار و 4.3 ثانیه رسیده است. دو نسخه ی دیگر برای مدل 2017 نیز وجود دارد. نسخه شورلت کوروت گرند اسپورت که 460 اسب بخار قدرت دارد و نسخه ی قوی تری با نام شورلت کوروت Z06 با قدرت 650 اسب بخار که نهایت سرعت و شتاب را می توان با آن تجریه کرد
پیشرانهی مخصوص ZR1، در دیگر خودروهای شورولت یا دیگر برندهای دنیا استفاده نخواهد شد تا این مدل را، خاص و بیمانند نشان دهد. نسل قبلی این پیشرانه، موسوم به LT۴ در کوروت ZO۶ حضور داشت، اما با گذشت ۸ سال از آن دوران، پیشرانهی LT5، از یک اینترکولر قدرتمند در کنار سوپرشارژر استفاده میکند، که۵۲ درصد راندمان بالاتر دارد. برای اولین بار در تاریخ جنرال موتورز، سیستم دوال اینجکشن در LT5 دیده میشود که با فناوری ورود همزمان سوخت از سیستمهای تزریق مستقیم (primary direct injection) و تزریق تکمیلی (supplemental port injection)، عمل میکند.
پیشرانهی مخصوص ZR1، در دیگر خودروهای شورولت یا دیگر برندهای دنیا استفاده نخواهد شد تا این مدل را، خاص و بیمانند نشان دهد. نسل قبلی این پیشرانه، موسوم به LT۴ در کوروت ZO۶ حضور داشت، اما با گذشت ۸ سال از آن دوران، پیشرانهی LT5، از یک اینترکولر قدرتمند در کنار سوپرشارژر استفاده میکند، که۵۲ درصد راندمان بالاتر دارد. برای اولین بار در تاریخ جنرال موتورز، سیستم دوال اینجکشن در LT5 دیده میشود که با فناوری ورود همزمان سوخت از سیستمهای تزریق مستقیم (primary direct injection) و تزریق تکمیلی (supplemental port injection)، عمل میکند.
آمار رسمی از توانایی حرکتی کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۹ منتشر نشده است، اما به نقل از مهندسان شورولت، این خودرو در زمانی کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و با کیت بدنهی ZTK وزن خالص ۱۶۵۵ کیلوگرم خواهد داشت. پیشفروش این سوپراسپرت امریکایی از بهار سال آینده آغاز خواهد شد، درحالیکه قیمت نهائی آن رسانهای نشده است. مدل قبلی کوروت ZR1 تا سال ۲۰۱۳ در خط تولید شورولت قرار داشت و با آستانهی قیمت ۱۱۰ هزار دلار فروخته میشد.