Cars2018

همه چیز درباره خودرو های ایرانی و خارجی

همه چیز درباره خودرو های ایرانی و خارجی

Cars2018

با ما از بروز ترین بررسی ها مشخصات خودرو آگاه باشید و لذت ببرید و حتما ما رو دنبال کنید تا از جدیدترین پست های این وبلاگ با خبر بشید .

طبقه بندی موضوعی

بررسی تویوتا gt86

سه شنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۴۲ ب.ظ

 

خب دوستان بعد از مدت ها دوباره برگشتیم امیدوارم از مطالب سایت لذت کافی را ببرید ..

 

با در نظر گرفتن خروجی مناسب موتور – 197 اسب بخار از موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی – مشکل است که با جی تی 86 بتوان آرام رانندگی کرد. در واقع هر چیزی در این تویوتا کوچک، شما را تشویق می کند که با سرعت رانندگی کنید. ارتفاع رانندگی پایین، فرمان با قطر کم، پدال هایی که بی نقص جایگذاری شده اند و ابعاد جمع و جور، همگی جزو ویژگی های جذاب این خودرو هستند. حتی با رانندگی آرام، حتماً متوجه فرمان خوش دست، حس سبکی و پایداری بدنه خواهید شد.

 

 

 

اما برای یک فیس لیفت مختصر که در نیمه عمر خودرو انجام شده، به قدرت جی تی 86 افزوده نشده است. دور موتور را بالا ببرید و سرعت را حس کنید، اما در حقیقت موتور تنفس طبیعی آن خیلی قدرتمند نیست، مخصوصاً اکنون که هاچبک های موجود در بازار شما را از دور 1500 به بالا با موج توربو میخکوب می کنند. تویوتا تنها 204 نیوتن متر گشتاور را در دور 6400 به شما ارائه می دهد. سعی داشتیم که در دنده 2 به گلف R برسیم اما موفق نشدیم. باید به دور 7000 برسیم تا بتوانیم کمی آدرنالین را حس کنیم و صدای غرش را در کابین بشنویم.

 

علاوه بر این، تایرهای آن چسبندگی کمی در خشکی دارند که جای تعجب دارد. جی تی 86 پایداری مناسبی دارد و به خوبی از پیچ ها عبور می کند.

 

 

نکته منفی در مورد کابین عدم عایق کاری مناسب است که باعث می شود صدای جاده به طور محسوسی شنیده شود، البته لوکس و بی صدا بودن هزینه دارد. چه تعداد از رانندگان فکر می کنند که ارزشش را دارد؟ تعداد زیادی نیستند. همین باعث شده که تویوتا فروش زیادی داشته باشد. دیگر خودروها – منظور هاچبک های موجود در بازار – سریع تر هستند و حس گران تری دارند. اما پس از گذشت 3 ماه، همچنان علاقه به رانندگی با جی تی 86 داریم.

 

 

اول جایگیری فوق العاده اسپرت راننده پشت فرمان است که تسلط کافی به خودرو را سبب می شود. کابین آن ساده و با کیفیت متوسط است و از این حیث قابل رقابت با کوپه های آلمانی نیست اما ادوات آن همانند تهویه خودکار، کروز کنترل، سیستم صوتی به همراه LCD و پخش DVD و کنترل های میانبر تنظیمات نحوه رانندگی همگی کاملا در دسترس هستند ونیاز به زمان زیادی برای آشنایی با آنها نیست. صندلی ها اگرچه روکش پارچه ای دارند اما به خوبی سرنشینان جلو را در بر می گیرند و صندلی عقب نیز صرفا مناسب کودکان است. هدف گذاری تویوتا برای وزن این خودرو دست‌یابی به وزن کمتر از 1300 کیلوگرم بوده که با توجه به کابین ساده و کم کردن عایق بندی بین بدنه وموتور توانسته است حتی به وزن 1235 کیلوگرم دست یابد تا برچالاکی خودرو افزوده شود اما کم کردن عایق بندی سبب شده است تا کمی هم صدای بیرون به داخل اتاق نفوذ کند در حالی‌که فنربندی امتحان پس داده بازوی مک‌فرسون در جلو و دوبل جناغی در عقب با نرمی مخصوص محصولات تویوتا سعی در خنثی کردن این موضوع و راحت تر کردن فضای کابین دارد.
 

 

اما هنگام تست عملی و پس از صرف زمان کوتاهی با تویوتا GT86 متوجه می شوید باید این اعداد ارقام و مشخصات ذکر شده در بالا را فراموش کنید چراکه چیز دیگری شما را جذب این خودروی 130 میلیون تومانی خواهد کرد و آن هم حس سواری و لذت رانندگی با آن است. با ترکشن کنترل روشن از اولین پیچ U شکل به سرعت عبور می‌کنیم و متوجه می شویم GT86 دقیقا همان کاری را انجام می دهد که شما از او انتظار دارید. فرمان دقیق و شاسی مستحکم در ایمن ترین حالت ممکن کاملا خود را در مسیر پیچ قرار میدهد نکته ای که در پیچ های بعدی نیز تکرار می شود. اما پس از زمان کوتاهی احساس می‌کنید اگرچه خودرو در سر پیچ ها ایمن و سریع است اما کاملا قابل پیش بینی نشان میدهد و این موضوع سبب می شود از هیجان لازم برخوردار نباشد. ترکشن کنترل را خاموش کرده و در حالت اسپرت همان پیچ ها را این بار با فشار بیشتر بر پدال گاز می پیماییم، اوضاع از جهت افزایش هیجان رانندگی تغییر محسوسی نمی‌کند و همچنان عقب خودرو محکم به زمین چسبیده است.

 

ین بار در نقطه اوج پیچ پدال گاز را تا انتها فشار داده و فرمان را کاملا به سمت راست بر می گردانیم، عقب خودرو کمی (نه آن طور که انتظارش را دارید) سر می خورد که این موضوع افزایش هیجان رانندگی را به دنبال دارد. اما درنهایت بهتر است GT86 را خودرویی دقیق بنامیم تا مهیج. شاید با کمی افزایش قدرت و خصوصا افزایش گشتاور در دورهای میانی موتور بتوان هیجان را زیادتر کرد. البته این موضوع افزودن یک توربو را طلب می‌کند که افزایش قیمت و وزن نیز در پی آن اجتناب ناپذیر خواهد بود موضوعی که چندان مورد پسند مدیران بازاریابی تویوتا نیست. اما اگر خواهان توانایی های حداکثری در پیست نیستید و GT86 را به عنوان یک خودروی اسپرت شهری با قیمت مناسب مدنظر دارید باید گفت این خودرو تمام انتظارات شما را برآورده خواهد کرد و در سطح شهر می توانید از شتابگیری‌های نسبتا خوب آن لذت ببرید.

 

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۹
cars 2018

نظرات  (۴)

میتونم در رویا هام سوارش بشم

درهرصورت ممنونم

قالب وبلاگت هم دوست دارم و همچنین مطالبت

آرزوی ما جوونا

واسه من که دست نیافتنیه

۰۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۰:۳۷ علیرضا امینیان

سلام خسته نباشید واقعا سایت بسیار عالی ای دارید خیلی خیلی ممنون تشکر

wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

چه زیباست :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی